skip to Main Content

Νέο Album | Orquesta Failde – Joyas inéditas

  • Ημερομηνία κυκλοφορίας: 28 Μαΐου 2021
  • Εταιρεία: EGREM
  • Μορφή: Digital Release

Οι Orquesta Failde αγκαλιάζουν όλη την κουβανική μουσική, χθες, σήμερα και για πάντα. Η μορφή τους, η νεότητα τους και η εκπαίδευση των μελών τους, επιτρέπει να μεταβαίνουν από το timba στο mambo, από το rumba στο bolero, με ευκολία και δύναμη. Αυτό υποστηρίζεται από την υποψηφιότητα του Latin Grammy που απέσπασαν πέρυσι. Ωστόσο, δεν εγκαταλείπουν ποτέ το danzón που είναι η ουσιαστική τους ταυτότητάς και μια δέσμευση στον δημιουργό αυτού του είδους, για τον πολιτισμό της πόλης τους: το Matanzas.

Αυτή η δέσμευση λάμπει ξανά με το δικό της φως στο “Joyas inéditas”, το πιο πρόσφατο album του συγκροτήματος, ένα έργο που χρηματοδοτείται από την Egrem και την Επαρχιακή Διεύθυνση Πολιτισμού του Matanzas.

Σε αντίθεση με το τι επιβάλλει η παγκόσμια μουσική αγορά και ως αφοσίωση στη μνήμη του, αυτό το album συγκεντρώνει τέσσερις “χαμένες” δημιουργίες του μεγάλου Miguel Failde, οι οποίες εξαφανίστηκαν πριν από έναν αιώνα περίπου. Μέχρι τώρα, υπήρχε μόνο μια φωνογραφική ηχογράφησή του “Las Alturas de Simpson”, από το 1879, αλλά τώρα φοιτητές, ερευνητές και λάτρεις της μουσικής από την Κούβα και τον υπόλοιπο κόσμο θα έχουν τη δυνατότητα να έχουν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα του έργου του μουσικού από το  Matanzas γνωστός ως «Βασιλιάς της σάλπιγγας». Το γεγονός αποκτά ιδιαίτερη σημασία, γιατί το 2021 συμπληρώνεται μια  εκατονταετία από το θανάτου του.

Μετά από χρόνια έρευνας, μια ομάδα, με επικεφαλής τον Dr. C. Η María Victoria Oliver και την Ada Oviedo, βρήκε αρκετές συνθέσεις στα αρχεία κάποιων οργανισμών στην Αθήνα της Κούβας και στο Εθνικό Μουσείο Μουσικής. Ήταν συνθέσεις για ορχήστρα ή για πιάνο, οι οποίες πιστώνονται στον Miguel Failde. Με βάση αυτά τα ευρήματα και υπό την αυστηρή ενορχήστρωση του frontman τους Ethiel Failde, μπορούμε πλέον να ακούσουμε τις δημιουργίες: “Nievecita” (1883), “El naranjero” (1895), “Cuba libre” (1902) και “A La Habana me voy” (1903). Αυτά τα έργα συνοψίζουν σχεδόν τρεις δεκαετίες εξέλιξης του κουβανέζικου Danzón και μας επιτρέπουν να εκτιμήσουμε την ενσωμάτωση ενός μεγαλύτερου αριθμού αντικρουόμενων τμημάτων.

Στην συλλογή αυτή εμφανίζεται, ως outro και το “Rompiendo la rutin”, ένα danzonete από τον Aniceto Díaz που έκανε πρεμιέρα το 1929, το οποίο οι Orquesta Failde δεν μπόρεσαν να ηχογραφήσουν τη δική τους εκδοχή αυτού του κλασικού τραγουδιού που συνήθως παρουσιάζουν στις συναυλίες τους και έτσι η μυθική Omara Portuondo, κλήθηκε να το ερμηνεύσει στο πλευρό τους.

Το album ηχογραφήθηκε στo studio 18 της Egrem από την Ana Laura Vilaragut και τον Reinier Cobos, στη συνέχεια, στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι πολυβραβευμένοι μηχανικοί Ignacio «Nacho» Molino και Alex Psaroudakis, φρόντισαν τη μίξη και το mastering έτσι ώστε αυτά τα “διαμάντια” να ακούγονται σαν να είχαν κυκλοφορήσει χτες, με τη λαμπρότητα και την ακρίβεια που επιτρέπει η τεχνολογία.

Το αδημοσίευτο έργο του Miguel Failde θα φτάσει και οπτικοακουστικά, καθώς η κυκλοφορία του music video του “Cuba libre” ανακοινώνεται για τους επόμενους μήνες , υπό την υπογραφή του Joseph Ros.

Σαν αυτό να μην ήταν αρκετό, το επόμενο album των Orquesta Failde, που αναμένεται να είναι έτοιμο μέσα στο 2022 αρχίζει να διαμορφώνεται, και θα συμπίπτει με τη δέκατη επέτειο του συγκροτήματος.

«Θα είναι η πέμπτη παραγωγή μας στο στούντιο και θέλουμε να ακολουθήσει τη γραμμή του “Failde con tumbao”, δηλαδή ένα πιο ευέλικτο ρεπερτόριο που δείχνει το εύρος των ειδών με τα οποία καταπιανόμαστε μαζί με διάφορους εθνικούς και διεθνείς καλεσμένους. Θα συμπεριλάβουμε ένα αφιέρωμα στους rumberas από το Matanzas, των οποίων τα ονόματα αξίζουν να εξαπλωθούν, ξεκινώντας από την Estanislá Luna κ.α.», δήλωσε σχετικά ο Ethiel.

Art Cover:

Playlist

Back To Top