skip to Main Content

Πραγματικά θα πρέπει να υπάρχουν ελάχιστοι άνθρωποι σε αυτόν τον κόσμο που δε θα έχουν ακούσει ποτέ μουσική από κάποιο μέλος της οικογένειας Jackson. Πρόκειται ίσως για την πιο “λαμπερή” οικογένεια στο χώρο της μουσικής βιομηχανίας από τα μέλη της οποίας πάντα θα αναζητάμε νέο υλικό. Αν και για αρκετό καιρό έχει υπάρξει μια σχετική σιγή από την πλευρά τους, τουλάχιστον δισκογραφικά, ο Tito Jackson, ο πιο “ήσυχος και πιο εργατικός της οικογένειας” όπως δηλώνει ο ίδιος, κάνει το πιο απροσδόκητο comeback με ένα ολοκαίνουριο album που πρόκειται να κυκλοφορήσει σύντομα, το “Under Your Spell”. 

Μα αφορμή αυτή την κυκλοφορία αλλά και εκείνη του πρώτου single του δίσκου, το “Love One Another” στο οποίο συμμετέχουν ο αδερφός του Marlon και οι Bobby Rush, Kenny Neal και ο Stevie Wonder, μιλήσαμε με τον κ. Tito Jackson, αναζητώντας περισσότερες πληροφορίες ίσως όμως και μερικές άγνωστες ιστορίες του από αυτές που μόνο εκείνος ξέρει να αφηγείται. 

Γιατί όμως επέλεξε να βάλει τη solo καριέρα του στην άκρη και έγινε ο τελευταίος από την οικογένεια του που ηχογράφησε ένα σόλο album; Γιατί επέλεξε να ασχοληθεί με τη blues και τι να περιμένουμε από την κυκλοφορία του νέου του δίσκου; Τι ήταν αυτό που τον έσπρωξε να μπει και πάλι στο studio και ποια μηνύματα θέλει να περάσει με τα τραγούδια του; Ποιες συμμετοχές θα συναντήσουμε στο “Under Your Spell” και τι ρόλο έπαιξε για αυτόν η μουσική του B.B. King; Αυτά και άλλα πολλά είναι ζητήματα που συζητήσαμε στην αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο SounDarts.gr… Κυρίες και κύριοι… ο Κ. Tito Jackson!!

Πρόσφατα κυκλοφορήσατε το single σας “Love One Another”, ένα τραγούδι με ένα δυνατό μήνυμα. Ποια ήταν η ανάγκη σας για να γράψετε ένα τέτοιο τραγούδι; Οι στίχοι περιγράφουν μια στάση ζωής ή μια δική σας προσωπική ανάγκη;

Δεν ξέρω αν το γνωρίζεις, αλλά αυτό το album ξεκίνησε πριν από την πανδημία. Είχα σχεδόν τελειώσει την ηχογράφηση στο στούντιο. Είχα σχεδόν 20 τραγούδια από τα οποία θα α μπορούσα να διαλέξω και τότε είπα στον συνεργάτη μου που γράφαμε μαζί τα τραγούδια “Mike αυτό είναι ένα υπέροχο album αλλά μας λείπει ένα στοιχείο” κι εκείνος είπε “Α ναι; Τι συμβαίνει;”, του είπα «Κοίτα Mike πολλά πράγματα έχουν συμβεί σε αυτόν τον κόσμο όπως το #BlackLivesMatter, η επίθεση στο κτίριο του Καπιτωλίου, οι διαμάχες μεταξύ Trump και Bidden και αυτή η χώρα και εκείνη η χώρα … πρέπει πραγματικά να αγαπάμε ο ένας τον άλλον, πρέπει αυτό να το βάλουμε σε ένα τραγούδι». Έχω λοιπόν ένα τραγούδι σε αυτόν τον δίσκο που λέει στους ανθρώπους να σέβονται και να αγαπούν ο ένας τον άλλον. Θυμηθείτε χθες όταν προωθούσαμε την ειρήνη και την αγάπη. Το χρειαζόμαστε στην παρούσα φάση να επιστρέψει αυτό κι έτσι καταλήξαμε σε αυτόν τον τίτλο και σε αυτό το μήνυμα. Αναφέρεται σε άτομα που θέλουν να μεταφέρουν αυτό το μήνυμα ακόμη παραπέρα. Δεν ξέρω μέχρι πόσο μακριά μπορεί να φτάσει το χέρι μου, σε αυτά τα πράγματα, αλλά αν μπορώ να προσεγγίσω έστω κι ένα ή δύο άτομα, αυτό είναι περισσότερο από κανέναν.

Σε αυτό το τραγούδι συμμετέχει ο αδερφός σας ο Marlon Jackson αλλά και οι Kenny Neal, Bobby Rush και Stevie Wonder. Πώς προέκυψε αυτή η ομάδα ευθύς εξαρχής;

Είχαμε τη μουσική βασικά και επρόκειτο να τραγουδήσω εγώ ολόκληρο το τραγούδι και πάλι είπα στο συνεργάτη μου: «Ξέρεις Mike, πιστεύω ότι αυτό πρέπει να γίνει σε μορφή συνεργασίας γιατί λέμε στους ανθρώπους να αγαπούν ο ένας τον άλλον και θέλω αυτό το μήνυμα να διαδοθεί, νομίζω ότι αυτό πρέπει να συμβεί μέσω μιας συνεργασίας», και σκεφτόμουν τραγούδια όπως το «We Are The World» και πώς είχε διαφορετικούς καλλιτέχνες-τραγουδιστές να τραγουδούν ένα μικρό μέρος του τραγουδιού για να διαδώσουν το μήνυμα. Είπα λοιπόν ότι είναι κάτι τέτοιο. Ήθελα να είναι ένα “Stevie Wonder με τους αδερφούς Jackson” ή ένα “Stevie Wonder και η οικογένεια Jackson” είτε σε αυτό συμμετείχε η Janet ή άλλα μέλη της οικογένειας μου μαζί με τα αδέλφια μου. Ο αδερφός μου Jackie έχει σπάσει τον αστράγαλο του σε δύο σημεία και ο γιατρός είχε το χέρι του ψηλά πάνω από το κεφάλι του κι έτσι δε μπορούσε να σηκωθεί από το κρεβάτι του για να κατέβει στο στούντιο για να ηχογραφήσει το μέρος του και σκέφτηκα «Ω Θεέ μου τι θα κάνω τώρα;»… Είχα τον Marlon και τoν Jackie που έπρεπε να μοιραστούν μια στροφή. Επιπλέον, θα προσπαθούσα να έχω την Janet και ίσως κάποιο άλλο μέλος της οικογένειας, είτε θα ήταν 3Τ είτε κάποιος άλλος, αλλά τότε είπα “το album μου είναι ένα blues album, πρέπει να προσπαθήσω να προσεγγίσω μερικούς θρύλους της blues”. Έτσι προσέγγισα τον Bobby Rush και τον Kenny Neal. Ο Kenny Neal δούλεψε πολύ σε αυτό το album και σκέφτηκα “ο Kenny είναι ένας καλλιτέχνης πρέπει να κάνω ένα τραγούδι μαζί του”. Έχω κάνει ένα τραγούδι με όλους εκτός από έναν από τους βασικούς ανθρώπους που συμμετέχουν στο album μου και αυτός ήταν ο Kenny Neal και έτσι αποφάσισα να τον προσθέσω σε αυτό το τραγούδι.

Υπάρχουν λοιπόν σκέψεις για κάποια μελλοντική συνεργασία με τα μέλη της οικογένειάς σας;

Σωστά! Επίσης το video για αυτό το τραγούδι πρόκειται να κυκλοφορήσει σύντομα και εκεί έχω πολλές εκπλήξεις! Η μαμά μου είναι στο video, η αδελφή μου η Janet κάνει ένα σύντομο cameo όπου κάνει το σήμα της ειρήνης. Μόνο μικρά πράγματα όπου έχω διασημότητες να μοιράζονται την αγάπη τους, λέγοντάς μας να αγαπάμε ο ένας τον άλλον. Είναι πλέον η ώρα φίλε. Το γνωρίζετε ότι αυτός ο κόσμος πηγαίνει προς τα πίσω και είναι καιρός να σταματήσουμε και να σκεφτούμε πού πηγαίνουμε.

Το album σας, ‘Under Your Spell’, αναμένεται να κυκλοφορήσει στις 6 Αυγούστου. Τι μπορείτε να μας πείτε για το concept πίσω από αυτό;

Ο τίτλος του album δεν είχε αποφασιστεί μέχρι και μετά την ολοκλήρωσή του επειδή είχα μερικές επιλογές. Μία από τις επιλογές για τον τίτλο του album μου ήταν το “Love One Another”, μετά ήταν το “Under Your Spell” και μετά μια άλλη ήταν το “Wheels Keep Turning”, οι οποίες πίστευα ότι ήταν όλες υπέροχες, αλλά κατέληξα στο “Under Your Spell” γιατί νομίζω ότι ήταν κάτι που ένιωσα ότι ήταν πιασάρικο και ένα δυνατό τραγούδι. Σίγουρα το θεωρώ ως μία από τις επόμενες κυκλοφορίες μου ως single. Για να μην αναφέρουμε ότι το να έχω τον Joe Bonamassa ως συμμετοχή σε αυτό το τραγούδι, ήταν μεγάλη τιμή για μένα. Ήθελα επίσης να κάνω το εξώφυλλο του album στο Μισισιπή, η ιδέα μου ήταν να το κάνω στο Crossroads, αλλά η τοποθεσία δεν ήταν σωστή, οπότε δεν μπορούσα να το κάνω εκεί. Ακόμα ολόκληρη η ιδέα του “Under Your Spell” ήταν τύπου Jack Johnson και Crossroads και όλα αυτά συνενώθηκαν σε αυτόν τον τίτλο, γι’ αυτό κατέληξα σε αυτό. Νομίζω ότι είναι ένας δίκαιος τίτλος.

Ποιο ήταν το βασικό σας κίνητρο για να επιστρέψετε στο studio;

Κοίτα.. κάτι που δεν γνωρίζουν οι άνθρωποι για τον Tito είναι ότι πάντα ασχολούμαι με τη μουσική περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μέλος της οικογένειάς μου. Δημιουργώ πολλά τραγούδια μόνος μου, τα επεξεργάζομαι μόνος μου, παίζω τα όργανα μου… δουλεύω πάνω σε αυτά συνεχώς. Είμαι ίσως ένας από τους πιο σκληρά εργαζόμενους στην οικογένεια. Ξέρετε, είμαι ένας από τους ανθρώπους στην κορυφή της λίστας των πιο εργατικών. Το κίνητρό μου είναι ότι κάθε μέλος της οικογένειάς μου είχε ηχογραφήσει και η πρώτη μου ηχογράφηση ήταν το “Tito Time”. Ήταν ένας δίσκος που έκανα μόνο για να τον κάνω ξέρεις .. απλά για να πουν «Ο Tito έκανε ένα μικρό album. Ήταν ο τελευταίος από την οικογένεια Jackson που ηχογράφησε». Αυτό έγινε μόνο για να δείξω σε ορισμένους ανθρώπους ότι μπορώ να ηχογραφήσω και πως είμαι καλλιτέχνης. Είμαι ακριβώς αυτό που αποκαλούν ήσυχος καλλιτέχνης. Δεν έχει σημασία αν τραβάω την προσοχή (του κοινού) ή όχι ή αν η φορεσιά μου είναι πιο λαμπερή από άλλες. Είμαι απλώς ένα μέρος αυτού του πακέτου με τον τρόπο που εγώ το έβλεπα πάντα. Αλλά στη συνέχεια έφτασα σε ένα σημείο όπου άκουσα μερικά “έξυπνα”, “σοφά” σχόλια που δεν εκτίμησα από μερικούς ανθρώπους που ήταν διάσημοι, άνθρωποι όπως ο Charles Barkley που είχε πει ότι αν δεν ήμουν στους Jackson 5, θα έλειπα πραγματικά από τον κόσμος αν δεν ήμουν στο γκρουπ; Αυτό με αφύπνισε και είπα ότι πρέπει πραγματικά να κάνω έναν δίσκο. Επίσης πολλά πολλά χρόνια πριν δούλεψα για τους 3Τ, τις παραγωγές των γιων μου, για να σχηματίσω αυτό το συγκρότημα το οποίο και έκανα. Όταν αυτό έγινε είπα ότι θα έπρεπε να κάνω ακόμα ένα album και αποφάσισα να μην το κάνω γιατί τα αγόρια μου μόλις είχαν κάνει αυτό το πράγμα. Και τι έχω να αποδείξω; Είμαι στα Grammy, είμαι στο Hall of Fame, είμαι στο Walk of Fame, έπαιξα για τη βασίλισσα της Αγγλίας, έχω κάνει μερικά σπουδαία πράγματα στην καριέρα μου. Τι άλλο έχω να αποδείξω; Πρέπει να αποδείξω στο κοινό ότι έχω ένα album; Δεν το νομίζω αλλά το έκανα έτσι κι αλλιώς. Αλλά ήξερα ότι αν έκανα ποτέ αυτό το δίσκο… ήθελα να είναι ένας δίσκος blues. Στη συνέχεια άρχισα να σκέφτομαι “αλλά η οικογένειά μου είναι pop”, γι ‘αυτό έγινε το “Tito Time” και σκέφτηκα ότι αν κάνω άλλο δίσκο θα είναι με τη μουσική που πραγματικά αγαπώ και αυτή είναι η blues.

Γιατί όμως επιλέξατε να ασχοληθείτε με την blues; Με ποιους τρόπους αισθάνεστε συνδεδεμένος με αυτό το είδος μουσικής;

Ο κόσμος δεν γνωρίσει ότι οι Jackson 5 ξεκίνησαν παίζοντας blues. Πριν από την Motown είχαμε φτιάξει ένα set όπου ερμηνεύαμε περίπου 4 ή 5 blues τραγούδια επειδή τραγουδούσαμε στα clubs και είχαμε μπει στο κύκλωμα. Είχαμε αυτές τις 45λεπτες παραστάσεις και κάναμε 5 ανά διανυκτέρευση με ένα διάλειμμα 15 λεπτών μεταξύ των σετ και το κάναμε αυτό μέχρι τις 2 το πρωί. Αυτή ήταν λοιπόν πάντα η αγάπη μου και είπα “θα κάνω ένα blues album, εκεί που είναι πραγματικά η καρδιά μου. Αυτό είναι βασικά αυτό που έκανα με το album “Under Your Spell” και ήξερα ότι χρειαζόμουν τη γνώση ορισμένων φίλων μου από τη blues καθώς και από τον κόσμο της pop γιατί όλη μου η ιδέα για τη blues είναι να τη δημιουργήσω. Η Blues υπάρχει εδώ και πολύ καιρό, αλλά έχω παρατηρήσει ότι μερικοί από τους παλαιότερους ήχους της blues δεν έχουν αλλάξει πραγματικά όπως άλλα είδη μουσικής όπως το RnB, το rap, το hip-hop, το punk, το hard-rock και άλλα είδη, τα οποία ήταν γεννήσεις από τη blues που έχουν εξελιχθεί. Αλλά η blues δεν αλλάζει ποτέ ταυτότητα ή δομή όσο αφορά τον ήχο. Έτσι, όλη μου η προσπάθεια ήταν να κάνω μουσική που έχει αυτό το blues συναίσθημα, αλλά έχει και κάποιο είδος pop συναισθημάτων που προέρχονται από ένα άτομο που ήταν στην pop μουσική. Ο κόσμος δεν έδινε σημασία στη Blues και τώρα την παίζουν και ασυναίσθητα ακούνε blues και πέφτουν με τα μούτρα. Όλη η προσοχή είναι όσοι δεν ξέρουν πραγματικά τη δομή αυτού που ακούνε σήμερα, να καταλάβουν ότι όλα αυτά προέρχονται από ένα είδος μουσικής όπως η blues.

Σε αυτό το album υπάρχει επίσης μια διασκευή στο κλασικό τραγούδι του Β.Β. king από το 1964, το “Rock Me Baby”, στο οποίο συμμετέχει η κόρη του Β.Β., Claudette King. Πώς προέκυψε αυτή η διασκευή και η συνεργασία σας με την Claudette και ποια είναι τα συναισθήματά σας για αυτό;

Λοιπόν, μου αρέσει αυτός ο δίσκος, αλλά επιτρέψτε μου να σας πάω λίγο πίσω. Ο B.B. King είναι ένας από τους ήρωές μου και κάποτε ερχόταν μέσω του Calabasas της Καλιφόρνια. Στην επόμενη πόλη, το Agoura Hills, υπάρχει αυτό το club, που λέγεται The Canyon Club, όπου ερχόταν περίπου κάθε δύο χρόνια, έτσι αυτή τη φορά ήθελα να πάω να δω τον BB. Εμφανίζομαι στο club ενώ ήταν στη μέση του σετ του. Τότε έπεσα πάνω στον Steven Seagal, και εκείνος είχε την κιθάρα του μαζί του και ρώτησα «Stevie γιατί έχεις την κιθάρα σου μαζί σου;», νόμιζα ότι θα είχε ανοίξει την παράσταση ή κάτι τέτοιο αλλά εκείνος είπε «Φίλε δεν το ξέρεις;», είπα «δεν ξέρω τι;» κι εκείνος μου είπε “Ο BB έχει αυτό το μέρος στο show του όπου αν έχεις την κιθάρα σου μαζί σου θα σε καλέσει στη σκηνή και θα κάνεις ένα νούμερο μαζί του”, είπα “ΑΛΗΘΕΙΑ;”, είπε “ναι, πού είναι η κιθάρα σου;», είπα «δεν την έχω φίλε, αλλά θα πάω σπίτι και θα την πάρω γιατί μένω μόνο 10-15 λεπτά από εδώ» κι εκείνος είπε «Πήγαινε να πάρεις την κιθάρα σου». Τρέχω σπίτι για να πάρω την κιθάρα μου, έτρεξα πίσω στο club αλλά το show είχε τελειώσει ουσιαστικά κι έτσι αυτό δε συνέβη εκείνη τη φορά. Τώρα ο B.B. επιστρέφει στην πόλη περίπου ένα χρόνο αργότερα, αλλά βρίσκεται σε αυτό το άλλο μέρος που απέχει μιάμιση ώρα από το σπίτι μου και είναι τα γενέθλια της μητέρας μου. Θα την πήγαινα να δει τον B.B. King γιατί είναι θαυμάστριά του επίσης. Φρόντισα να πάρω μαζί μου την κιθάρα μου. Πηγαίνουμε εκεί και περιμένω αυτό το τμήμα της παράστασης, αλλά ούτε αυτό συνέβη επειδή το είχε βγάλει από το πρόγραμμά του. Πήγα στα παρασκήνια με την κιθάρα μου για να την υπογράψει, ήταν η ίδια κιθάρα που έπαιζε κι εκείνος, μια 345 Gibson stereo. Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας μας με τον B.B., μου έλεγε ότι αυτό το έκανε για πολύ καιρό και δεν ήξερε πόσο ακόμα θα μείνει σε αυτή τη γη. Είπε ότι του άρεσε πραγματικά το συγκρότημά του και ότι ήλπιζε πως η μπάντα θα συνέχιζε αφού δεν θα βρισκόταν πια εδώ. Για να μην μακρηγορώ, νομίζω ότι μετά τον θάνατο του B.B. η μπάντα είχε κάνει μερικά πράγματα, νομίζω με την Bonnie Raitt αλλά δεν έκαναν πολλά. Τότε ήταν που ρώτησα έναν συνεργάτη μου, τον Jerry Harvey, με τι ασχολούνταν η μπάντα του BB εκείνη την εποχή και μου είπε «Όχι με πολλά Τ. γιατί μου το ρωτάς αυτό;», είπα «Θα ήθελα να κάνω μερικές εμφανίσεις μαζί τους» και είπε «Αλήθεια; Θα το λάτρεψαν». Γίναμε όλοι φίλοι και η Claudette τραγουδούσε λίγο με την μπάντα επίσης. Έτσι τη γνώρισα. Ήμασταν σε περιοδεία. ήμουν μια συμμετοχή σε εκείνη την παράσταση και μια φορά όταν γυρίζαμε στη Δυτική Ακτή μαζί με τον διευθυντή παραγωγή της παράστασης μας, ο οποίος είναι ένας μεγάλος φίλος του George Benson. Είχα γνωρίσει τον George χρόνια πίσω από αυτό γιατί κάναμε μια παράσταση στο Λας Βέγκας μαζί και μιλήσαμε για τη δυνατότητα να ηχογραφήσουμε κάτι μαζί. Ο manager του, του ζήτησε αν θα μπορούσε να γευματίσουμε μαζί του. Συζητήσαμε να κάνουμε ένα αφιέρωμα στο B.B. King, αφού τα βρήκαμε όλα και τα εμπεδώσαμε, κατεβήκαμε στο studio και ηχογραφήσαμε το “Rock Me Baby”. Η Claudette και εγώ μοιραστήκαμε τα φωνητικά σε αυτό. Είναι μια υπέροχη νεαρή κυρία. Είναι απλά εξαιρετική. Μεγάλη τραγουδίστρια, υπέροχη προσωπικότητα και ποιον πιο κατάλληλο θα μπορούσε να έχει κανείς για να τραγουδήσει το “Rock Me Baby” από την ίδια του την κόρη;

Πηγαίνωντας πίσω στο χρόνο, οι The Jackson 5 ήταν ένα μεγάλο κεφάλαιο στην καριέρα σας. Πώς θυμάστε εκείνη την περίοδο της ζωής σας και πώς το συγκρότημα σας καθόρισε ως καλλιτέχνη;

Τα αδέλφια μου γνώριζαν πάντα τις ικανότητές μου. Όλη μου η οικογένεια γνωρίζει ότι είμαι ένα πολύ ήσυχο άτομο. Είχα πιέσει τον εαυτό μου να ξεπεράσει τη συστολή μου όταν ήμουν νεότερος. Ήμουν εξαιρετικά ντροπαλός. Όπως όταν ξεκίνησα το δικό μου blues συγκρότημα το οποίο ξεκίνησε με ένα σωρό φίλους από τη γειτονιά μου, επειδή τα αδέρφια μου δεν είχαν βγει σε περιοδεία για αρκετό καιρό μετά το «Victory Tour». Είμαι μουσικός και είχα ανάγκη να παίζω εκεί έξω, τότε άρχισα να παίζω σε μικρά μέρη όπως εκκλησίες και γάμους για να συνηθίσω να βρίσκομαι στη σκηνή χωρίς τα αδέρφια μου. Μόνο εγώ .. ξέρεις; Μου πήρε έναν χρόνο για να νιώσω απλώς ελεύθερος! Ένα ένα πράγμα οδήγησε στο άλλο και άρχισα να κάνω κι άλλες παραστάσεις σε όλη τη χώρα. Έκανα παραστάσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ιαπωνία … Απλά συνέχισε να μεγαλώνει και είπα “ξέρεις κάτι; Αυτό είναι τόσο καλό και ξέρεις ότι αγαπάς τη  blues αυτό είναι πιο εύκολο για σένα, εδώ ανήκει η  σόλο καριέρα σου”. Δεν χρειάζεται να κάνει κανείς μόνο RnB, soul ή pop… κάντε τη blues σας! Αυτό κάνω. Αυτή είναι μια μουσική που είναι δημοφιλής, αλλά δεν είναι τόσο πολύ όσο άλλες μουσικές και η blues χρειάζεται άνοδο. Αν πολλοί καλλιτέχνες δεν απέφευγαν να κάνουν ένα ή δύο blues τραγούδια στα album τους, θα σήμαινε κάτι περισσότερο από το να κάνουν με ένα δίσκο μόνο rock ή μόνο pop. Απλώς χαλαρώστε λίγο, παραβλέψετε λίγο τους κανόνες… δεν θα σας βλάψει. Αυτό είναι βασικά το μόνο που κάνω.

Έχετε μουσικές φιλοδοξίες που δεν έχετε εκπληρώσει μέχρι τώρα;

Λοιπόν αυτή είναι μια από αυτές, αυτή τη στιγμή. Αυτό το blues album. Είναι ένα από τα πράγματα που δεν έχω κάνει ποτέ στην καριέρα μου και πάντα ήθελα να κάνω.

Τι συμβουλή θα δίνατε στον νεότερο εαυτό σας;

Μια συμβουλή που θα έδινα στον εαυτό μου είναι ότι μερικές φορές όταν είσαι πολύ ήσυχος, οι άνθρωποι το ερμηνεύον λάθος και βγάζουν τα δικά τους συμπεράσματα για εσένα. Δεν έχουν την παραμικρή υποψία για το ποιος είσαι. Νομίζω ότι αν ήμουν πιο ομιλητικός και εξωστρεφής σαν άνθρωπος, θα μπορούσα να είχα εμπλακεί ακόμη περισσότερο με τη βομηχανία ως σόλο καλλιτέχνης. Υπάρχουν πολλά που συμβαίνουν στα παρασκήνια πριν το κοινό προλάβει να τα ακούσει και να τα μάθει. Έχει να κάνει πολύ με το γεγονός πως ακούνε. Δεν με ενοχλεί… υπάρχουν πολλά τραγούδια τα οποία σκέφτηκα πρώτα ή μου ήρθε η ιδέα για αυτά και αυτό αναπτήσεται από εκεί, αλλά ποτέ δεν παίρνω credits γι΄αυτά. Δεν είναι αυτό που αναζητώ. Απλώς δεν νομίζω ότι είναι δίκαιο για ένα άτομο που δεν γνωρίζει τη δομή ή τη διαμόρφωση μιας μπάντας ή τον τρόπο δόμησης των τραγουδιών επειδή μιλούν για κάτι που δεν έχουν ιδέα.

Τα αγόρια σας ο Tarryll, ο TJ και ο Taj είναι επίσης διάσημοι στη μουσική βιομηχανία, τόσο ως σόλο καλλιτέχνες καθώς και με το συγκρότημα των 3T. Ασχολείστε με την καριέρα τους και αν ναι σε ποιο βαθμό;

Στα πρώτα τους βήματα είχα εμπλακεί πολύ. Όπως είπα, σχεδίαζα να κάνω έναν σόλο δίσκο και το έβλεπα ως ένα έργο που έπρεπε να αφήσω στην άκρη για να δουλέψω για τους 3T. Έκαναν αυτό που έκαναν και εγώ ασχολήθηκα πολύ.

Θυμάστε πώς αποφάσισαν να δημιουργήσουν το συγκρότημα;

Οι 3Τ είχαν πάει σε μια συναυλία των Jackson 5 όταν ήταν μωρά, πριν καν μπορέσουν να τραγουδήσουν. Μετά τη συναυλία, επέστρεψαν στο σπίτι πολύ εντυπωσιασμένοι με αυτό που είχαν δει και άρπαξαν σκούπες και σφουγγαρίστρες. Έβαλαν έναν δίσκο των Jackson 5 στο πικάπ προσπαθώντας να κάνουν αυτό που είδαν στη συναυλία και τους ρώτησα «Αρέσει σε όλους σας αυτό;», και μου είπαν «Ναι, θέλουμε να γίνουμε σαν τον θείο Jackie και τον θείο Michael και όλους εσάς» και τότε τους είπα« Παίζουμε πραγματικά τη μουσική μας, δεν βάζουμε δίσκους και δεν παίζουμε με σκούπες και σφουγγαρίστρες, οπότε αν θέλετε πραγματικά να γίνεται σαν εμάς, πρέπει πραγματικά να παίζετε και να τραγουδάτε». Σκεφτόμουν τον πατέρα μου εκείνη την εποχή, μας μάθαινε να παίζουμε τα όργανά μας από πολύ νέοι, δεν είχαμε περιορισμούς σε αυτό. Αυτό έκανα λοιπόν. Έβαλα ένα keybord  στο δωμάτιό τους και κιθάρες και μετά τους εξασφάλησα μερικά μαθήματα. Άρχισαν να τραγουδούν και τους έκανα ένα demo. Παργαμτικά ήταν ένα πολύ ωραίο τραγούδι όταν ήταν πολύ νέοι. Νεότεροι από αυτό που ήταν στην πραγματικότητα οι Jackson 5 (όταν ξεκίνησαν). Τους πήγα στη Motown και μου έδωσαν ένα συμβόλαιο. Στη συνέχεια, πήγαν το συμβόλαιο τους στον θείο τους για να το δει και εκείνος θεώρησε ότι θα ήταν καλύτερα αν πηγαιναν στη Sony ή στην Columbia ή στο CBS ή όπως θέλεις να την πεις. Μετά, κατέληξαν στην Epic Records, έτσι ώστε αυτοί και ο M.J.J. θα ήταν κάτω από την ίδια ομπρέλα. Τα υπόλοιπα είναι απλώς η ιστορία της διαδικασίας του πρώτου τους album. Θα είχα πάει πολύ πιο μακριά από ό, τι σήμερα, αλλά δεν το λέω με αυτή την έννοια. Το οφείλω στην οικογένειά μου και στους γιους μου. Είναι ευθύνη μου να δουλεύω για τα παιδιά μου και αυτός είναι ο λόγος που ποτέ δεν ένιωσα πραγματικά ότι τα έκανα θάλασσα ή οτιδήποτε άλλο. Απλώς αισθάνομαι ότι έκανα το σωστό όταν ήταν η κατάλληλη στιγμή. Είμαι λίγο μεγαλύτερος τώρα, αλλά νιώθω υπέροχα και τίποτα δεν θα με σταματήσει. Ο πατέρας μου έλεγε “τελειώνει κάτι όταν εσύ ότι τελείωσε, όχι όταν σου λένε άλλοι ότι τελείωσε αλλά όταν θέλεις εσύ να τελειώσει” και είχε δίκιο σε αυτό. Νομίζω ότι αυτή τη στιγμή κάνω την καλύτερη μουσική που έχω κάνει εδώ και πολύ καιρό.

Ποιο  είναι το μότο σας στη ζωή;

Είναι τόσο σημαντικό ώστε να είμαστε πραγματικά ευγενικοί ο ένας στον άλλον. Δεν θα ήθελα κανείς να μου πει ή να μου κάνει πράγματα που δεν είναι σωστά, οπότε δεν θα ήθελα να τα κάνω κι εγώ σε κανέναν άλλο. Αν θέλεις να σε αντιμετωπίζουν ως βλάκα, υποθέτω ότι είσαι βλάκας. Νομίζω ότι αν ήμασταν πιο προσεκτικοί και νοιαζόμαστε ο ένας για τον άλλον, αυτό θα μπορούσε να φτάσει τόσο μακριά και να σημαίνει τόσα πολλά για την κοινωνία, απλώς μεταδώστε την αγάπη. Να είστε πολύ γενναιόδωροι με την αγάπη σας και με το να βοηθάτε ο ένας τον άλλον. Μικρά πράγματα σαν αυτό κάνουν τη μεγάλη διαφορά. Θα έρθει μια στιγμή που δεν θα μπορούμε παρά να αγαπήσουμε ο ένας τον άλλον. Τώρα πότε θα συμβεί αυτό, μόνο ο Θεός γνωρίζει αυτήν την απάντηση, εγώ απλώς προσπαθώ να το κάνω και να το υπενθυμίσω είτε αυτό συμβαίνει σήμερα είτε όχι. Μπορούμε να μοιραστούμε λίγη αγάπη. Προσπαθήστε να ζήσετε τη ζωή σας με το σωστό τρόπο, ώστε να είστε γεμάτοι αγάπη, να είστε ευγενικοί. Είναι πολύ πιο εύκολο να αγαπάς κάτι ή κάποιον παρά να το(ν) μισείς. Το μίσος απαιτεί πολλή ενέργεια, απογοήτευση, σε πονέι το κεφάλι σου, αλλά η αγάπη δεν τα κάνει αυτά.

Συνέντευξη: Θοδωρής Κολλιόπουλος

Back To Top