skip to Main Content

News | Ο παγκοσμίου φήμης συνθέτης Kostas Christides παρουσίασε το έργο “Tears, Ashes and Remembrances”, που συνέθεσε για την Γενοκτονία των Ποντίων

Πρόκειται για το έργο-παραγγελία της ΚΟΘ για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων, το οποίο παρουσιάστηκε σε παγκόσμια πρεμιέρα στις 19 Μαΐου στο ΜΜΘ, σε μία συναυλία με τίτλο “Μνήμη και Πρωτοπορία”

Τα γεγονότα που συνέβησαν κατά τη Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού «αφηγείται» μέσα από νότες και ήχους η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης (Κ.Ο.Θ.). Θέλοντας να τιμήσει την ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού παρήγγειλε από τον διεθνώς αναγνωρισμένο Ελληνα συνθέτη Kostas Christides (Κώστας Χριστίδης) να γράψει ένα μουσικό έργο.

Πρόκειται για το έργο “Tears, Ashes and Remembrances” («Δάκρυα, στάχτες και αναμνήσεις»), το οποίο παρουσιάστηκε σε παγκόσμια πρεμιέρα στις 19 Μαΐου στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, σε μία συναυλία με τίτλο “Μνήμη και Πρωτοπορία”.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο SounDarts.gr, o Kostas Christides αναφέρθεηκε στο έργο αυτό: “Mου έχει γίνει ανάθεση από την Κρατική Ορχήστρα της Θεσσαλονίκης να γράψω ένα κομμάτι για την Γενοκτονία των Ποντίων, που θα ερμηνεύσει η Κ.Ο.Θ. στις 19 Μαΐου. Για εμένα είναι τρομερή πρόκληση, καθώς για πρώτη φορά μου γίνεται μια τέτοια πρόταση. Έχω αρκετή αγωνία για να δω τι θα γράψω, γιατί με τις ταινίες υποστηρίζεις ουσιαστικά την ταινία. Εδώ είμαι εγώ που πρέπει να γράψω μουσική και είναι μια πρόκληση σε πολλαπλά επίπεδα. Πρώτον γιατί έχει να κάνει με μουσική του συναυλιακού χώρου, δεύτερον μου έχει γίνει πρόταση από την ορχήστρα της γενέτειρας μου, της Θεσσαλονίκης που δημιουργεί ένα τρομερό συναίσθημα και τρίτον και σημαντικότερο είναι γιατί αφορά ένα τόσο σημαδιακό γεγονός του ελληνισμού. Είναι μια τεράστια τιμή για εμένα και νιώθω μεγάλη ευθύνη για τη δημιουργία του. Νομίζω θα είναι μια από τις πιο ωραίες στιγμές μου”.

«Ερχόμενος από τον κόσμο του κινηματογράφου, συνδύασα τη μουσική με τις εικόνες που ερχόταν στο μυαλό μου, μετά από κείμενα και αναφορές τις οποίες μελέτησα. Έτσι αποφάσισα να αφηγηθώ καταστάσεις και συναισθήματα, να κάνω μια γρήγορη αναδρομή στα γεγονότα και το αντίκτυπο αυτών σε ελεύθερη φόρμα», δηλώνει ο Christides στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, τονίζοντας ότι στη σύνθεσή του δεν υπάρχει κανένας περιορισμός ή κανόνας που διέπει αρκετές μορφές σύνθεσης κλασικής μουσικής.

Το έργο αποτελείται από τέσσερις ενότητες, οι οποίες περιγράφονται ξεκάθαρα με τη …δύναμη της μουσικής. «Ξεκινά με το διωγμό, τις σφαγές και τη βία εναντίων των Ποντίων, συνεχίζεται με τις θλιβερές εικόνες από τα μπαρουτοκαπνισμένα, εγκαταλελειμμένα ερείπια και οδηγείται σε μία ελεγεία, που θρηνεί τα θύματα και τις αδικοχαμένες ψυχές», εξηγεί ο συνθέτης και συμπληρώνει: «Το έργο ολοκληρώνεται με μία αναφορά στο σήμερα του Ποντιακού Ελληνισμού που αναγεννήθηκε μέσα από τις στάχτες του, που συνεχίζει την πορεία του με μια αστείρευτη δυναμική παγκοσμίως, αλλά συνάμα δεν ξεχνάει ποτέ το παρελθόν του και τις ρίζες του».

O Christides, τακτικός συνεργάτης του βραβευμένου συνθέτη του Hollywood, Christopher Young, έχει γράψει τη μουσική για πολλές κινηματογραφικές επιτυχίες όπως: “Spiderman 3”, “Entrapment”, “Sweet November”, “Ghost Rider”, “Love Happens”, “The Exorcism of Emily Rose”, “Wonder Boys”, “The Hurricane”, “Teacher”, “Pet Sematary”, “Benji”, “Love & Gelato” και φυσικά ελληνικές παραγωγές όπως το “Eduart” και το “Poker Face”. Επίσης είναι ο συνθέτης που έχει υπογράψει τη μουσική σε αρκετές δουλειές του Χριστόφορου Παπακαλιάτη όπως: “Aν…”, “Ένας Άλλος Κόσμος” και πρόσφατα της τηλεοπτικής σειράς του για το Mega και το Netflix, “Maestro in Blue”.

Την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης στη συγκεκριμένη συναυλία διηύθυνε ο Μιχάλης Οικονόμου, ο οποίος πρωτοεμφανίστηκε με την ΚΟΘ το 2011 και από τότε διατηρεί μία αδιάκοπη και πολύ ιδιαίτερη -όπως λέει, συνεργασία. «Εχω βρεθεί στο πόντιουμ της πολύ σπουδαίας αυτής ορχήστρας Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά, Πάσχα, σε αξέχαστες περιοδείες, αλλά και σε δύσκολες στιγμές, όπως την τελευταία πρόβα πριν η πανδημία μας κλείσει βίαια όλους στα σπίτια μας. Η επερχόμενη συναυλία συμπίπτει με μια πολύ σημαντική Ημέρα Μνήμης και νιώθω ιδιαίτερα συγκινημένος που θα τιμήσουμε τα θύματα της Γενοκτονίας των Ποντίων με μια παγκόσμια πρεμιέρα», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

«Άκρως απαιτητικό» χαρακτηρίζει όμως και το «Πρώτο Κοντσέρτο για βιολί» του σύγχρονου Φινλανδού συνθέτη Μάγκνους Λίντμπεργκ, το οποίο ακολούθησε στο πρόγραμμα. Στο συγκεκριμένο έργο, που έχει χαρακτηριστεί ως «ένα από τα καλύτερα κοντσέρτα για βιολί που γράφτηκαν τις τελευταίες δεκαετίες», ο πρωτοπόρος δημιουργός καταφέρνει να συνδυάσει την ποίηση με τη βιρτουοζιτέ. Σολίστ είναι ο διακεκριμένος Ελβετός βιολιστής Sebastian Bohren.

Το πρόγραμμα της Συναυλίας για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού ολοκληρώθηκε με τη «Συμφωνία αρ. 104» του Χάυντν, η οποία είναι η τελευταία από τις λεγόμενες «Συμφωνίες του Λονδίνου» και αποτελεί ένα εκλεπτυσμένο, ζωηρό και πνευματώδες έργο που αποκαλύπτει όλη τη συνθετική σοφία του δημιουργού του. Άλλωστε και ο κ. Οικονόμου χαρακτηρίζει «και ένα μνημείο της Τέχνης, την τελευταία συμφωνία του “πατέρα” του είδους, Franz Joseph Haydn».

Η συναυλία πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 19 Μαΐου στις 21:00 στην Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης (Μ2) του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Πρόγραμμα:

Κώστας Χρηστίδης (1973): “Tears, Ashes and Remembrances” | Έργο-παραγγελία της Κ.Ο.Θ. για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού – Παγκόσμια πρεμιέρα

Μάγκνους Λίντμπεργκ (1958): Κοντσέρτο για βιολί αρ.1

Φραντς Γιόζεφ Χάυντν (1732-1809): Συμφωνία αρ.104 σε ρε μείζονα, Hob.1/104

Διαβάστε Ξανά

Διαβάστε Ξανά

πηγές: www.dimoprasion.gr /www.makthes.gr

Back To Top