skip to Main Content

SounDtrack Your Life | Maestro in Blue (Music by Kostas Christides)

  • Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 30 Απριλίου 2023
  • Σύνθεση: Kostas Christides
  • Εταιρεία: White Tower Music
  • Μορφή: Digital Release

To πολυαναμενόμενο Original Score της σειράς του Netflix, “Maestro in Blue” του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, κυκλοφορεί ανήμερα των γενεθλίων του συνθέτη της μουσικής του, Kostas Christides

To “Maestro in Blue” είναι η πολυσυζητημένη επιστροφή του Χριστόφορου Παπακαλιάτη στη μικρή οθόνη και μάλιστα μέσα από την παγκόσμια πλατφόρμα του Netflix. Με τίτλο και θέμα απόλυτα μουσικό, ο Χριστόφορος, δε θα μπορούσε να μας αφήσει αδιάφορους ούτε και με αυτή τη δουλειά του, καθώς οι επιλογές των τραγουδιών αλλά και των συνθέσεών του γίνονται κάθε φορά θέμα συζήτησης. Χρειάζεται να μαντέψουμε ποιος υπογράφει τη μουσική επιμέλεια της σειράς; Μπα! Όπως και σε κάθε δουλειά του Παπακαλιάτη, έτσι και εδώ, ο ίδιος αναλαμβάνει τη μουσική επιμέλεια της σειράς, “αναγκάζοντάς” μας σε ένα ατέρμονο shazam alert, καθώς οι μουσικές του επιλογές δημιουργούν νέες μουσικές τάσεις στο ελληνικό διαδίκτυο.

Επίσης δεν θα χρειαζόταν να μαντέψουμε ποιος είναι ο συνθέτης που εμπιστεύτηκε για τη συγγραφή τoυ original score της σειράς. Ο τακτικός πλέον συνεργάτης του, ο Kostas Christides, με έδρα το Los Angeles, ανέλαβε μετά τις συνεργασίες τους στο “Aν…” και το “Ένας Άλλος Κόσμος”, την μουσική επένδυση της σειράς, προκαλώντας ξανά το ενδιαφέρον του κοινού. Το score έγινε πλέον διαθέσιμο μέσα από όλες τις γνωστές υπηρεσίες streaming στις 30 Απριλίου, ημέρα των γενεθλίων του Χρηστίδη, χαρίζοντάς μας ένα λαχταριστό και πολυαναμενόμενο “δωράκι”!  (ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ Κώστα!)

Πολλοί αναγνώστες μας, αναζητούσαν επίμονα να μάθουν ποιο είναι το μουσικό θέμα στους τίτλους τέλους του τελευταίου επεισοδίου της σειράς. Τώρα είμαστε στη θέση να σας απαντήσουμε. Πρόκειται για το “Unfulfilled Desires” που κλείνει και το score της σειράς.

“Αυτό, το θέμα με το σόλο πιάνο και την ορχήστρα ή το θέμα όταν πέθανε ο Διονύσης και είναι η Αλεξίου πάνω από τον τάφο είναι κομμάτια που γράφτηκαν ζωντανά με ορχήστρα και είχαν άμεση απήχηση στο κοινό”. Αυτά είναι τα τρία θέματα που ξεχώρισε και ο ίδιος ο Χρηστίδης σε πρόσφατη συνέντευξή που παραχώρησε στο SounDarts.gr, αναφερόμενος στο βασικό μουσικό θέμα “Mastro in Blue” και στο “Dionisis and Harris”, τα δύο πρώτα tracks του score.

“Παρόλο που είχαμε πάρα πολλή μουσική σε αυτή τα σειρά -έχουμε περίπου δυόμιση ώρες μουσικής-, το soundtrack θα έχει διάρκεια περίπου 30 με 35 λεπτά και θα περιέχει μόνο τα πολύ «δυνατά» κατ’ εμένα σημεία. Δε θέλω να συμπεριλάβω όλη τη μουσική που δεν είναι θεματική. Θέλω να είναι μια δουλειά που θα είναι πολύ συμπαγής και ατόφια, που όταν θα την ακούει κάποιος να μην επιχειρεί να πατήσει το κουμπί για να πάει στο επόμενο κομμάτι”, μας αποκάλυψε για τη δημιουργία του score.“Νομίζω πως με το “Maestro”, επανερχόμαστε στις πολύ παλιές και καλές εποχές της ελληνικής τηλεόρασης των δεκαετιών του 70′ και του 80′, για τις οποίες γράφονταν πολλά κομμάτια ζωντανά για σειρές. Τώρα, μου δόθηκε η ευκαιρία να μπορώ να κάνω τρεις συνεδρίες των τεσσάρων ωρών, με μια ορχήστρα περίπου 40 εγχόρδων και άρπα. Ηχογραφήσαμε γύρω στα 45 λεπτά μουσικής από τις 2,5 ώρες που υπήρχαν. Ο ακροατής έστω κι αν δεν καταλαβαίνει την ηλεκτρονική επεξεργασία από το live, υποσυνείδητα κάνει μεγάλη δουλειά”, αναφέρει.

Συναισθηματικά και “εύθραυστα” θέματα όπως τα: “Elegy For A Lonely Clown”, “Orestis and Klelia”, “A Forbidden Love”, “Mastro Conduscts the Youth Orchestra” (ένα reprise του βασικού θέματος της σειράς), το “Maestro” (ένα ακόμα repsrise του θέματος με την Ivana Grubelic Malo στο πιάνο) και το “Scars Of The Past”, καταφέρνουν να “κουρδίσουν” ακόμα και τις πιο ευαίσθητες καρδιακές χορδές μας. Το δράμα εφαρμόζεται άψογα από οπτικής άποψης με τη συμβολή των θεμάτων: “Autoimmune”, “Parenthood in Failure”, “Melancholy for Klelia” και το “Maria’s Grievance”,  ενώ το παιχνιδιάρικο “Date App Texting”, υπενθυμίζει πως ξεκίνησε η ρομαντική ιστορία του Ορέστη και της Κλέλιας.

Από την άλλη, από το score δεν λείπουν τα στοιχεία της έντασης και της αγωνίας που εντείνονται μέσα από θέματα όπως: “Money Laundering”, “Domestic Violence” (ένα ακόμα θέμα που μας στοίχειωσε κάθε φορά που η βία γινόταν η πρωταγωνίστρια στα επεισόδιά της πρώτης σεζόν), “This Is Haralambos”, “Musical Chairs” και “Dinner Maccabre”, με τα δύο τελευταία να φέρνουν μνήμες από τις σκηνές του ξεχωριστού 6ου επεισοδίου της σειράς, μέσα από το οποίο γίνεται γνωστό το οδυνηρό παρελθόν του Ορέστη (Χριστόφορος Παπακαλίατης).

Όσο για τους συντελεστές ο Χρηστίδης έσπευσε να ευχαριστήσει μέσω των socials του: “Το mastering του album έγινε από τον αγαπημένο μου και σίγουρα τρελό Ιταλό Goffredo Gibellini στην Digital Records στη Ρώμη της Ιταλίας. Grazie Mille Ragazzo!! Ευχαριστώ για άλλη μια φορά τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη που με είχε μαζί σε αυτό το ταξίδι, τον Κώστα Σούσουλα, τη Μαριλένα Σημαντήρα από το Mega TV και τον Στέλιο Κοτιώνη από την Foss Productions για όλη τη βοήθεια του! Δεν μπορώ να τονίσω αρκετά την ευγνωμοσύνη μου στον Vasi Vangelos και το Μουσικό Τμήμα του Netflix, την Amy Dunning, τον Andy Kalyvas και την Katie Colley που με βοήθησαν με την ταχύτητα του φωτός, να ξεπεράσω ορισμένες τεχνικές λεπτομέρειες και να κάνω την κυκλοφορία δυνατή όπως την ήθελα πραγματικά”.

Η ηχογράφηση του score έγινε σε ένα αρκετά σφιχτό πρόγραμμα. Ωστόσο ο Χρηστίδης είχε στο πλευρό του τον ενορχηστρωτή Δημήτρη Μαρινάκη (το «δεξί του χέρι» εδώ στην Ελλάδα), τον ενορχηστρωτή Michael Eastwood και τον Νικηφόρο Χρυσολωρά. Η ηχογράφηση πραγματοποιήθηκε στην Μπρατισλάβα με διευθυντή ορχήστρας τον Vladimir Martinka, ο οποίος είναι ο μόνιμος μαέστρος με τον οποίο συνεργάζεται, ο Χρηστίδης. Η μίξη της μουσικής έγινε στη Ρώμη από τον Goffredo Gibellini, τον οποίο γνώρισε σε ένα άλλο μεγάλο έργο που έκανε για το Netflix, το “Love & Gelato”. “Ωστόσο αυτό που θέλω να υπογραμμίσω είναι πως χωρίς την υποστήριξη και την επιμονή στην παραγωγή του σκηνοθέτη, του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, δεν θα μπορούσε να έχει γίνει τίποτα. Ήταν πολύ σημαντική η προσφορά του, καθώς απαίτησε από την παραγωγή έστω κι αυτές οι τρεις συνεδρίες να γίνουν ζωντανά”, υπερτόνισε ο Χρηστίδης στη συνέντευξη που μας παραχώρησε!

Συνολικά στα επεισόδια της πρώτης σεζόν της σειράς, ο Χριστόφορος, “έπαιξε” έξυπνα με τις μουσικές του επιλογές αναδεικνύοντας τραγούδια και καλλιτέχνες όπως η Kid Moxie (“Creep“), o Ορέστης Χαλκιάς (“Τυχερό Αστέρι”, “The Wonder of You”, “Μαγική Πόλη”, “I Want To Break Free”, η Μαρίζα Ρίζου (“Can’t Help Falling in Love“), η Σtella (“Picking Words”, “Samba”), ο Μάρκος Χαϊδεμένος (“The Loss“) κ.α. Κλασσικές συνθέσεις που καλύπτουν ένα εύρος από τον Mozart και τον Bach, μέχρι τον Henry Mancini και τον Χατζιδάκι, αναμοχλεύονται με τις νέες αλλά και τις παλιότερες συνθέσεις του Χρηστίδη από το “Αν…”, το “Ένας Άλλος Κόσμος” και το “Poker Face”, κάνοντας ένα όμορφο, διακριτικό “νεύμα” στις παλιότερες συνεργασίες του με τον πραγματικό maestro πίσω από τη μουσική του “Maestro in Blue”.

Είναι πλέον σαφές σε όλους πως αναφερόμαστε σε μια από τις πιο ξεχωριστές τηλεοπτικές δουλειές για τα ελληνικά δεδομένα, χάρη στα ιδιαίτερα ταλέντα του Παπακαλιάτη και σίγουρα σε μια από τις πιο καλές και άρτιες δουλειές του Κώστα Χρηστίδη που αναμένεται να παραμείνουν διαχρονικές. Αν έπρεπε να βαθμολογήσουμε, το score του “Maestro in Blue” με “αστεράκια”, σίγουρα θα χρειαζόμασταν ένα έναστρο, αυγουστιάτικο ουρανό πάνω από το Γάιο των Παξών.

Διαβάστε Ξανά

Read Again

Art Cover:

Playlist

Back To Top