skip to Main Content

Start Here

  • Η αρχή για τα soundtracks της πασίγνωστης σειράς ταινιών έγινε από τον κορυφαίο της κινηματογραφικής μουσικής John Williams, ο οποίος έχει στην κατοχή του 5 βραβεία Oscar, 4 Χρυσές Σφαίρες, 7 British Academy Film Awards και 21 βραβεία Grammy! Οι μουσικές του συνθέσεις έχουν ντύσει ταινίες όπως: “Star Wars”, “Indiana Jones”, “Jaws”, “Superman”, “E.T.”, “Home alone”, “Hook”, “Jurassic Park”, “Schindler’s list”, “Saving private Ryan”  κ.α. Ήταν αναμενόμενο να είναι ανάμεσα στους συνθέτες που θα επιλέγονταν για μια τόσο μεγάλη παραγωγή όπως είναι ο Harry Potter, και κάπως έτσι έγινε! Υπέγραψε την μουσική επένδυση για τις τρεις πρώτες ταινίες του διάσημου μάγου. To “The Philosopher’s Stone”, το “The Chamber of secrets” και το “The prisoner of Azkaban” μας σύστησαν μελωδίες που έβαλαν την βάση για τα 5 έργα που θα ακολουθούσαν! Το γεγονός δε πως οι τίτλοι τους επενδύονταν από την μουσική του θέματος “Hedwig’s theme” έγινε η αφορμή που η εισαγωγή του αποτέλεσε και για τους επόμενους την απόλυτη διασκευή για την ίδια χρήση αλλά και το θέμα που κυριολεκτικά στιγμάτισε το όνομα “Harry Potter”! H ενορχήστρωση και των τριών soundtracks φέρουν την υπογραφή των Conrad Pope και Eddie Karam ενώ ο Williams έγινε ο μόνος συνθέτης με τις περισσότερες συμμετοχές σε αυτές τις κινηματογραφικές μεταφορές των βιβλίων της J.K.Rowling!
  • To 2005 ήρθε η σειρά του Patrick Doyle να συνεχίσει το έργο του John Williams για το 4ο μέρος τη σειράς με τίτλο “The Goblet of fire”. Έχοντας εντρυφήσει στην κινηματογραφική μουσική ταινιών δράσης και υπέρ-ηρώων όπως: “Thor”, “Eragon”, “Rise of the planet of the apes” αλλά και σε ταινίες «εποχής» όπως: “Sense & Sensibility”, “Hamlet” και “Gosford Park”, o Doyle δημιούργησε ένα score όπου μπορούσε να συμπεριλάβει όλη την πρότερη γνώση του! Οι αρχικές φήμες ήθελαν τον τραγουδιστή του συγκροτήματος Pulp, Jarvis Cocker, να αναλαμβάνει την συνολική μουσική υπόκρουση, φήμες που επιβεβαιώθηκαν εν μέρει καθώς ο τραγουδιστής έκανε μια cameo εμφάνιση στην ταινία αυτή με ένα νέο συγκρότημα που απαρτιζόταν από μέλη τεσσάρων μεγάλων rock συγκροτημάτων παγκοσμίου φήμης! Εντέλει ο σκηνοθέτης του “The Goblet of fire”, Mike Newell, αποφάσισε πως η μουσική επένδυση έπρεπε να φέρει την υπογραφή κάποιου περισσότερο έμπειρου στο είδος αυτό και έτσι κατέληξε στον Doyle με τον οποίο είχαν συνεργαστεί στο παρελθόν στις ταινίες “Into the west” και “Donnie Brasco”. Στην εκτέλεση του έργου του επιστρατεύτηκε η Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου (London Symphony Orchestra) και τo αποτέλεσμα είχε αρκετές διαφοροποιήσεις από τα 3 προηγούμενα scores του Williams καθώς οι δυναμικές μελωδίες που βασίζονταν στα κρουστά αλλά και τα κέλτικα στοιχεία πρόδιδαν πως ο συνθέτης ήθελε να διαχωρίσει την θέση του από τον προκάτοχο του! Το score απέφερε στον Doyle ένα βραβείο ASCAP (American Society of Composers, Authors and Publishers) αλλά και μια υποψηφιότητα στα Saturn Awards!
  • Το soundtrack του “The Goblet of fire” έκρυβε για πρώτη φορά μια τεράστια έκπληξη! To άγνωστο -μέχρι τότε- συγκρότημα των The Weird Sisters, έγινε αργότερα ένα από τα πιο γνωστά που δημιουργήθηκαν ποτέ αποκλειστικά για τις ανάγκες ταινίας! Πρόκειται για την συνεύρεση του Jarvis Cocker (τραγουδιστής και frontman των Pulp) με καλλιτέχνες άλλων σημαντικών groups της βρετανικής rock σκηνής όπως: Jonny Greenwood (κιθαρίστας των Radiohead), Jason Buckle (κιθαρίστας των All Seeing I), Steve Mackey (μπασίστα των Pulp), Steven Claydon (keyboards στους Add N to (X)) και Phil Selway (drummer των Radiohead). Μαζί συνέθεσαν 3 τραγούδια “Do the Hippogriff”, “Magic Works” και “This is the night” που ακούγονται και στην ταινία καθώς τα ερμηνεύουν οι ίδιοι σε μια cameo εμφάνιση αυτού του all-star group! Η αρχική σκέψη ήταν να ανατεθεί το έργο αυτό στην rock μπάντα των Franz Ferdinand αλλά τελικά ο Cocker που υπογράφει την συγγραφή και την παραγωγή των τραγουδιών, επενέβη με αυτήν την άκρως δελεαστική πρόταση για την σύσταση ενός νέου group που σαφώς δεν γινόταν να προσπεραστεί! Τόσο το συγκρότημα όσο και κάθε ένας μουσικός της μπάντας έφεραν το δικό τους όνομα ως χαρακτήρες της ταινίας που αργότερα μηνύθηκε από το Καναδικό folk-rock group των The Wyrd Sisters για παραβίαση των δικαιωμάτων του ονόματος τους!
  • Με την 5η ταινία του νεαρού πλέον μάγου, αναλαμβάνει την σκηνοθεσία ο David Yates ο οποίος σκηνοθέτησε όλες της επόμενες ταινίες του! Αυτός ήταν και ο άνθρωπος που έφερε τον βρετανό συνθέτη Nicholas Hooper στο team του “Harry Potter” καθώς γνώριζε τον καλλιτέχνη από παλιότερες συνεργασίες τους από ταινίες όπως: “The Tichborne Claimant”, “The Way We Live Now”, “State of Play”, “The Young Visiters” και “The Girl in the Café”. O Hooper στην προσπάθεια του να συνεχίσει το έργο του Williams, διαπίστωσε –σύμφωνα με παλιότερη δήλωση του ίδιου- πως αυτό ήταν σχεδόν ακατόρθωτο και έτσι αποφάσισε να ακολουθήσει τις δικές του τεχνικές. Το τελικό δημιούργημα αποτελούνταν από 18 νέες συνθέσεις αλλά πήρε τις πιο «χλιαρές» κριτικές που το ανέφεραν στην πλειοψηφία τους ως «ένα καλό score αλλά το πιο αδύναμο συγκριτικά με τα προηγούμενα της εν λόγο σειράς ταινιών»! Τι και αν επανακυκλοφόρησε με 20σέλιδο booklet, ο ανώτερος αριθμός που κατάφερε να σημειώσει στα charts ήταν το #43 στο Billboard Hot 200, που κυριολεκτικά κατέρριπτε την συνεχόμενη επιτυχία των προηγούμενων! Η ηχογράφηση του πραγματοποιήθηκε στο πασίγνωστο Abbey Road Studios με την ορχήστρα London Chamber Orchestra, ενώ στο τέλος του album συμπεριλήφθηκε και μια μουσική σύνθεση, ανεξάρτητης παραγωγής, από την ομάδα X-Ray Dog. Πρόκειται για τη σύνθεση “Divine Crusade” που είχε χρησιμοποιηθεί παλιότερα στην ταινία “Κ-9 Empire” η οποία παραχωρήθηκε στους παραγωγούς του “The Order of Phoenix” για να επενδύσει το εντυπωσιακό του trailer! Για να αποκαταστήσει την φήμη του ο Hooper του δόθηκε μια δεύτερη ευκαιρία από τον Yates να δημιουργήσει επίσης την μουσική για την επόμενη ταινία με τίτλο “Harry Potter and the Half-Blood Prince”. 28 νέες δημιουργίες που τον ανέβασαν κατευθείαν στην θέση #29 του Billboard χαρίζοντας του μάλιστα και μια υποψηφιότητα για Grammy. To soundtrack θεωρήθηκε αργότερα το πιο επιτυχημένο και ολοκληρωμένο από όλα τα υπόλοιπα. Εκτός από την μουσική του Hooper, σε τρεις σκηνές της ταινίας ακούγονταν και συνθέσεις του Αμερικάνου συναδέλφου του John Powell όπως το ξεσηκωτικό “Big Beat Repeat”, το νοσταλγικό “Friends and love” και το επίσης άτιτλο θέμα που ακούγεται σε μια από τις πιο συγκλονιστικές σκηνές όλων των ταινιών του Harry Potter… αυτή που ο καθηγητής Snape σκοτώνει τον Dumbledore!
  • To τελευταίο βιβλίο της J.K. Rowling ήταν αναμενόμενο να ξεπερνά σε όγκο αρκετά τα 6 προηγούμενα! Έτσι η απόφαση των κινηματογραφικών παραγωγών του Harry Potter ήταν να χωριστεί σε δύο ταινίες προκειμένου να συμπεριληφθούν όλες οι σημαντικές σκηνές που θα μας έφταναν στο επικό του φινάλε! To “The Deathly Hallows part.1” έκανε πρεμιέρα το 2010 και παρόλο που οι βασικοί του συντελεστές ήταν το γνώριμο «παρεάκι» που μας συστήθηκε ήδη από το “The Order of Phoenix”, ο μόνος που αντικαταστάθηκε ήταν ο συνθέτης Hooper, το κενό του οποίου καλέστηκε να αναπληρώσει ο ελληνικής καταγωγής συνθέτης Alexandre Desplat! Δύο οι ταινίες που ακολούθησαν, δύο και τα original scores που επανέφεραν επίσης και τον ενορχηστρωτή των πρώτων τους soundtracks, Conrad Pope στο καθήκον! Η London Symphony Orchestra ξανά στις επάλξεις και το αποτέλεσμα πραγματικά εντυπωσιακό! Τόσο πολύ που δεν βρέθηκε κριτικός που να πει μια κακή κουβέντα για το soundtrack αυτό! Ο Desplat αποκόμισε μια υποψηφιότητα για IFMCA Award και λίγο αργότερα κέρδισε το βραβείο Satellite για Best Original Score! H εμπορική επιτυχία του soundtrack ανάγκασε την εταιρεία παραγωγής του WaterTower Music να το επανακυκλοφορήσει σε Deluxe edition (με 3 επιπλέον συνθέσεις) και σε limited edition (με 6)! Ένα χρόνο αργότερα ακολούθησε και το τελευταίο soundtrack τραβώντας όλα τα βλέμματα πάνω του -όπως ακριβώς και η ταινία- καθώς όλη η υφήλιος αδημονούσε να «έρθει σε επαφή» με οτιδήποτε αφορούσε το φινάλε της ιστορικής και πιο εμπορικής σειράς ταινιών όλων των εποχών! Το “The Deathly Hallows part.2” ξεπέρασε τις προσδοκίες ενός τυπικού original score σημειώνοντας μεγάλες πωλήσεις αλλά και αρκετές υποψηφιότητες σε βραβεία όπως: Grammy, Satellite, Houston Film Critics Society Award, Denver Film Critics Society Award και IFMCA Award, άσχετα αν τελικά ο Desplat κατάφερε να κερδίσει μόνο ένα San Diego Film Critics Society Award. Στο soundtrack αυτό συμπεριλήφθηκε επίσης και το πασίγνωστο “Lilly’s theme” τα φωνητικά του οποίου είχε κάνει η κόρη του Ιάπωνα συνθέτη Joe Hisaishi, Mai Fujisawa.
  • Το τραγούδι “Boys will be boys” κυκλοφόρησε το 2005 με το album “Brassbound” του rock συγκροτήματος των The Ordinary Boys. Το τραγούδι αρχικά έφτασε στο Νο.16 του βρετανικού chart και λίγο αργότερα «χτύπησε» κορυφή όταν ο τραγουδιστής τους συμμετείχε στο reality show του “Celebrity Big Brother”! Tο τραγούδι συμπεριλήφθηκε σε σκηνή της ταινίας “The Order of Phoenix”. Ο γρήγορος rock ρυθμός του έγινε κατευθείαν αντιληπτός από τους fans των ταινιών, καθώς δεν ήταν και τόσο συνηθισμένοι σε τέτοιου είδους ακούσματα από τις αγαπημένες τους ταινίες! Το τραγούδι παρόλο που δεν συμπεριλήφθηκε ποτέ στο soundtrack της ταινίας έκανε δεύτερη φορά «καριέρα» εκτοξεύοντας τις πωλήσεις τόσο του single όσο και του album των The Ordinary Boys κάνοντας τους γνωστούς σε παγκόσμιο επίπεδο!
  • Μια από τις πιο όμορφες σκηνές είναι αυτή που ο Harry χορεύει με την Hermione, μέσα σε μια σκηνή, ταλαιπωρημένοι από την καταδίωξη των θανατοφάγων στο “The Deathly Hallows part.1”. Το τραγούδι που ακούγεται από το τρανζιστοράκι του Ron Weasley, δεν είναι άλλο από το “O’Children” των Nick Cave and The Bad Seeds. Σε δήλωση του ο σκηνοθέτης της ταινίας David Yates, είχε πει πως για να καταλήξει στο τραγούδι που θα επένδυε την σκηνή αυτή αναγκάστηκε να ακούσει πάνω από 300 τραγούδια που όμως δεν τον ικανοποιούσαν 100% μέχρι την στιγμή που άκουσε το “O’Children”! O Cave παραχώρησε ευχαρίστως τα δικαιώματα για την χρήση του στην ταινία αλλά όχι και στην επίσημη κυκλοφορία του soundtrack! Το τραγούδι συμπεριλαμβάνεται μοναχά στο δεύτερο cd του album “Abattoir Blues/Lyre Of Orpheus” του Cave που κυκλοφόρησε το 2004.
  • Δύο ήταν τα χορωδιακά τραγούδια που ξεχώρισαν μέσα από τα soundtracks! Οι ερμηνείες και στα δύο υπογράφονται από χορωδίες που προσέδωσαν την δική τους σημαντικότητα στις σκηνές που ακούγονται! Το πρώτο είναι σε σύνθεση του John Williams καθώς είναι παρμένο από το soundtrack του “The prisoner of Azkaban” που ήταν και η τελευταία του συμμετοχή! Ο τίτλος του “Double Trouble” γνωστό και ως –“something wicked this way comes”– που παραπέμπει μονομιάς στο κλασσικό έργο του William Shakespeare, “Macbeth”. Οι στίχοι διατηρούνται αναλλοίωτοι από το πρωτότυπο κείμενο που ακούστηκαν από την χορωδία London Oratory School Schola. Το 2ο τραγούδι είναι σε μουσική του Alexandre Desplat με την συνοδεία της χορωδίας London Voices. Το “My Love is Always Here” σε στίχους του Gerard McCann, ερμηνεύτηκε αρχικά από την Parish Church of St. Clementine του Godric’s Hollow ως χριστουγεννιάτικο καθολικό άσμα και καθώς παρέπεμπε στην ιδιαίτερη σχέση της Παναγίας με τον Χριστό, ο Desplat έκανε τον παραλληλισμό για να τονίσει την μεγάλη απώλεια στην ζωή του Harry Potter από την μητέρα του Lilly. Η σκηνή που ακούγεται το τραγούδι αυτό είναι αυτή που Harry και η Hermione επισκέπτονται τον τάφο των γονιών του στο “The Deathly Hallows part.1” και κυκλοφόρησε αποκλειστικά στην limited edition του αντίστοιχου soundtrack!
  • Τα αντίστοιχα soundtracks για κάθε video game βασισμένο στην εκάστοτε ταινία του Harry Potter, είναι σε συνθέσεις του James Hannigan.
  • To “Fantastic Beasts and where  to find them” είναι το επόμενο βιβλίο της J.K.Rowling που μεταφέρεται στην μεγάλη οθόνη και ουσιαστικά πρόκειται για ένα spin-off και prequel της σειράς ταινιών “Harry Potter”. Η ομότιτλη ταινία είναι η πρώτη από μια σειρά 5 συνολικά ταινιών, και το 9ο από τα βιβλία του “Κόσμου των Μάγων” (“Wizarding World”) της Rowling. Την μουσική στην πρώτη ταινία υπογράφει ο James Netown Howard.

Πηγή: tralala.gr

Back To Top